W tym miejscu znajdą Państwo wszystkie Pytania i Odpowiedzi jakie skierowaliście do nas.
W pliku excel analizy finansowej w zakładce handel są zduplikowane lata w linii 27 ale nie zgadzają się z linią 4 - są cofnięte o rok.Pokaż odpowiedź
Należy poprawić nagłówek w lini 27 na lata 2012, 2013, 2014, 2015 tak jak jest to w lini 4.
Bilans w biznes planie i plik pomocniczy jest do 2014 r. cała reszta do 2015. Tak ma zostać?Pokaż odpowiedź
Bilans należy rozpisać do roku 2015. Należy samodzielnie zmienić nagłowki na lata 2012, 2013, 2014, 2015 tak by było to kompatybilne z rachunkiem zysków i strat.
W biznes planie E-4 Bilans, Aktywa, sekcja A - "Środki trwałe" są osobnym punktem III a wg pliku excel "plik pomocniczy bilans atut" oraz opinii osoby prowadzącej szkolenie są podpunktem punktu II "Rzeczowe aktywa trwałe". Jak ostatecznie to powinno być?Pokaż odpowiedź
Należy wypełnić zgodnie z plikiem pomocniczym. Środki trwałe stanowią element rzeczowych środków trwałych.
Czy w biznes planie rozpisujemy wszystko aż do końca 2015 roku???Pokaż odpowiedź
Tak. Rozpisujecie Państwo wszystko do roku 2015 tak jak zostało to zaplanowane w pilku pomocniczym excel.
W pliku excela analizy finansowej mamy rok 2013 rozbity na poszczególne miesiące, w biznes planie są skonsolidowane miesiące 7-12. Tak ma być?Pokaż odpowiedź
TAK. W biznes planie w wersji WORD należy skumulować miesiące lipiec-grudzień 2013r. w jedna pozycję.
Zaś załącznik nr 4 jest już całkowicie dla mnie zagadką... Nawet sam tytuł wnosi jakieś niejasności (" Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie "). Bo w na jeden z dokumentów od Państwa otrzymanych jest zatytułowany "ZAŚWIADCZENIE O POMOCY DE MINIMIS" więc mogę wnioskować załącznik nr 4 mnie (i zapewne innych Przedsiębiorców) nie dotyczy. Czy mam słuszność?Pokaż odpowiedź
Rzeczywiście został załączony błędny załącznik nr 4. Załącznik nr 4 z właściwym tytułem znajduje się w aktualnościach z dniach 02.01.2012. Instrukcja wypełnienia załącznika znajdzie Pan również w aktualnościach z tego dnia.
I już przy załączniku nr2 mam problem - nie otrzymywałem do tej pory żadnej pomocy - więc czy wypełniam cokolwiek na stronie 2 tego wniosku? Czy też w miejscu: w okresie od dnia ....................... do dnia ........................... wpisuję w okresie od dnia 19 grudnia 2008 roku do dnia 19 grudunia 2011 roku1(wstawić datę ubiegania się o pomoc)a dalej same wartości "nie dotyczy"/0zł/0EuroPokaż odpowiedź
Instrukcja wypełnienia załącznika nr 2 znajduje się w aktualnościach z dnia 02.01.2012. W załączniku należy wypisać otrzymana dotacje inwestycyjną.
4. Dodatkowo proszę o informację, czy w ramach wsparcia pomostowego w styczniu 2012 r. będę mogła rozliczyć koszt ZUS za grudzień 2011 r., w przypadku jeżeli opłacę składki ZUS w dniu 9 stycznia br., ale już po złożeniu wniosku o udzielenie mi przez Państwa podstawowego wsparcia pomostowego (ale jeszcze przez jego rozpatrzeniem)?Pokaż odpowiedź
Tak. W ramach wsparcia pomostowego kwalifikowalne będą wydatki ponoszone w okresie od 01.01.2012 do 30.06.2012r.
3. załącznik nr 1 - czy w okresie wykorzystywania wsparcia pomostowego będzie można przesuwać zaplanowane wydatki pomiędzy poszczególnymi miesiącami, np. na marzec zaplanowałam zakup literatury prawniczej, a w trakcie prowadzenia działalności okaże się, że zakupu będę chciała dokonać w czerwcu? Czy będzie można przesunąć ten wydatek i na jakich zasadach?Pokaż odpowiedź
Przedsiębiorca zobowiązany jest do: wydatkowania wsparcia pomostowego w zaplanowanych kwotach miesięcznych i rozliczać wsparcie w ramach zaplanowanego katalogu wydatków przedstawionego w części A wniosku.
2. czy w załączniku nr 1 ,,Standardowy wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego”, we wskazanej tam tabeli, w kolumnie 3 ,,Rodzaj wydatków”, należy wskazać tylko rodzaj planowanych wydatków (np. materiały biurowe, literatura prawnicza), czy także ich ceny jednostkowe?Pokaż odpowiedź
Należy wskazać jedynie rodzaj planowanych kosztów bez podawania kwot jednostkowych.
Czy w załączniku nr 2 ,,Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis” oraz w ,,Zestawieniu pomocy publicznej otrzymanej przez mikroprzedsiebiorcę” należy wskazać także dotację, którą udzieliła mi Państwa firma w ramach niniejszego projektu. Czy też z uwagi na to, że jest to wiedza która posiadacie Państwo z urzędu – z ww. przyczyny – nie trzeba wskazać przedmiotowej dotacji, a jedynie inne dotacje ewentualnie uzyskane w ramach innych projektów/programów?Pokaż odpowiedź
W załączniku nr 2 należy wskazać również otrzymaną dotację inwestycyjną z Fundacji ATUT. Informujemy, iż w aktualnościach zamieszczono instrukcję wypełnienia załacznika nr 2 do wniosku o wsparcie pomostowe.
Jeżeli zadeklarowałem wkład własny na etapie rekrutacji, a przy tworzeniu biznes planu okazało się, że nie mam potrzeby go wydatkować, to czy muszę go na siłę uwzględniać w biznes planie? Chciałbym zadeklarowany na etapie rekrutacji wkład własny przeznaczyć na zabezpieczenie płynności finansowej (w postaci oszczędności), czy mam taką możliwość?Pokaż odpowiedź
W związku z tym, iż wkład własny nie podlegał dodatkowej punktacji można od niego odstąpić.
Witam, proszę o odpowiedź na pytanie czy należy załączać tzw kontroferty, czyli oferty które potwierdzają, że zakup który wybraliśmy jest ofertą najlepszą?Czy będą one wpływały na ocenę?Pokaż odpowiedź
Nie ma takiego obowiązku.
jeżeli mam przesunąć zakupy na grudzień to: czy jeżeli nie zdołam kupić sprzętu z harmonogramu na ten miesiąc(grudzień) to co wtedy? mogę to przesunąć na kolejny miesiąc? Pamiętając tylko o tym aby zmieścić się w regulaminowych 3 miesiącach na poniesienie wydatków inwestycyjnych?Pokaż odpowiedź
Zgodnie z zapisami umowy na otrzymanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej jedynie w uzasadnionych wypadkach i po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody Fundacji ATUT istnieje możliwość przesunięć w harmonogramie rzeczowo-finansowym.
- w exelu w harmonogramie trzeba rozpisać planowane wydatki, do tej pory (przy opcji rozpoczęcia działalność w styczniu 2012)rozpisałam wydatki na styczeń, luty, marzec 2012 r. - czy teraz jeżeli muszę rozpocząć działalność w 2011, muszę przesunąć wydatki ( zakup sprzętu) na pierwszy miesiąc działalność tj. grudzień, czy mogę rozpocząć zakup sprzętu od grudnia?Pokaż odpowiedź
Środki należy wydatkować w ciągu trzech miesięcy od dnia podpisania umowy na otrzymanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej. Planowany termin podpisania umowy to połowa grudnia, zatem można planować zakupy również na grudzień.
proszę o informację, czy są możliwe przesunięcia środków w harmonogramie – rzeczowo-finansowym (na inne miesiące w ramach 3 miesięcy) już na etapie realizacji Umowy.Pokaż odpowiedź
Zgodnie z zapisami umowy na otrzymanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej jedynie w uzasadnionych wypadkach i po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody Fundacji ATUT istnieje możliwość przesunięć w harmonogramie rzeczowo-finansowym.
Zgodnie z instrukcją Harmonogram w exelu należy robić w złotych, zatem czy zakupy inwestycyjne też powinny być tam ujęte w złotych? Jeśli tak to co z tą pozycją w biznesplanie?Pokaż odpowiedź
Każda tabela analizy finansowej powinna być wypełniona kwotą w złotych. Np. jeśli kupujemy komputer za pięć tysięcy trzysta złotych i dwadzieścia pięć groszy to w tabeli wpisujemy 5300,25. Dotyczy to dokumentów wypełnianych w wordzie. Arkusz w formacie excel ma już przypisany format komórek którego nie należy zmieniać.
Proszę o wskazanie jak należy interpretować ograniczenia w zakresie ilości znaków wprowadzone w niektórych punktach biznesplanu, tj. czy ograniczenie 100/1000 znaków dotyczy wszystkich znaków (a zatem liter, znaków interpunkcyjnym oraz spacji), czy tylko wyłącznie liter. Nadmieniam, iż przyjęcie interpretacji, że należy wziąć pod uwagę wszystkie znaki (litery, znaki interpunkcyjne oraz spacje) sprowadza się do niemożności przedstawienia oraz choć krótkiego scharakteryzowania poszczególnych usług w ramach zakładanej działalności gospodarczej, w przypadku, gdy ktoś planuje świadczenie kilku rodzajów usług (dot. Sekcji B, pkt 7 biznesplanu).Pokaż odpowiedź
Ograniczenie dotyczy ilości znaków liczonych bez spacji. W Sekcji B, pkt 7 biznesplanu mają Państwo przedstawić bardzo krótką charakterystyka działalności nie przekraczająca 1000 znaków. Szczegółowy opis dot. usługi powinien być zawarty w innych miejscach biznes planu.
Czy w bilansie - w aktywach trwałych ujmuje się środki trwałe o niskiej wartości, tj. poniżej 3 500 zł zakupionych z dotacji? A wyposażenie zakupione z dotacji > 1500 zł, jeśli przyjmiemy że jest ono umarzane w momencie zakupu?Pokaż odpowiedź
W aktywach trwałych należy ująć środki trwałe o niskiej wartości jeżeli okres ich użytkowania jest dłuższy niż rok. W wyposażeniu należy ująć pozostałe zakupy, których okres użytkowania jest krótszy niż rok.
Czy w rachunku zysków i strat ujmuje się amortyzację samochodu liczoną tylko od wkładu własnego? A od wartości niematerialnych i prawnych powyżej 3 500 zł zakupionych z dotacji?Pokaż odpowiedź
Amortyzacja dokonywana jest zgodnie z zasadami rachunkowości. Amortyzacji nie podlegają zakupy finansowane ze środków dotacji.
Czy możliwe jest dokonanie zmian zakupów w biznesplanie w stosunku do wniosku, który został złożony w sierpniu? np. zamiast urządzenia wielofunkcyjnego za 700 zł. zawnioskuję o dotacje na kopiarkę za 5000 zł., a zaoszczędzę na innych zakupach lub z niektórych zrezygnuję (oczywiście wszystko w ramach zawnioskowanej kwoty)?Pokaż odpowiedź
Tak, możliwe jest dokonanie zmian jednak każdy wydatek w biznes planie powinien być odpowiednio uzasadniony jako niezbędny do prowadzenia działalności gospodarczej i powinna być przedstawiona jego specyfikacją techniczną.
Z regulaminu wynika, że w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia wyników należy dostarczyć dokumenty rejestrowe firmy. Czy wystarczy jedynie zarejestrować działalność z datą rozpoczęcia działalności np od 2 stycznia 2012 czy też koniecznej jest jednoczesne rozpoczęcie działalności (z chwilą rejestracji)?Pokaż odpowiedź
Należy również rozpocząć działalność gospodarczą nie tylko zarejestrować.
Usługę szkoleniowo- doradczą zakończyłam w dniu wczorajszym, natomiast nie mogę czekać z założeniem działalności do ukazania się listy rankingowej.Chciałabym założyć działalność już w dniu dzisiejszym, wszelkie koszty z tym związane ponoszę na własną odpowiedzialność.Zgodnie z tym co informował Prezes fundacji to termin założenia powinien być po zakończeniu usługi szkoleniowo- doradczej. Czy to w jakiś sposób skomplikuje mi dalszy etap uczestnictwa w projekcie? Rozumiem,że "zalecane " nie jest równoznaczne z " "konieczne"Pokaż odpowiedź
Jeśli zakończyła pani korzystanie z usługi szkoleniowo-doradczej może Pani już zarejestrować działalność gospodarczą.
Czy konieczne jest również przedłożenie konkretnych ofert na wydatki ponoszone w ramach wkładu własnego? W jaki sposób będą rozliczane później te wydatki, tj. czy będą kontrolowane wysokości kwot wydatkowanych na poszczególne zakupy w ramach wkładu własnego, czy tylko fakt nabycia zadeklarowanych w biznesplanie rzeczy (np szyldu ) czy też realizacji zamierzeń (stworzenie strony internetowej)?Pokaż odpowiedź
W przypadku gdy Beneficjent Ostateczny zadeklaruje wkład własny będzie to oceniane i rozliczane, w ten sam sposób co dotacja. Czyli do biznes planu należy dołączyć oferty, natomiast przy rozliczeniu sprawdzana będzie zgodność z sekcją D.1 biznes planu i harmonogramem rzeczowo-finansowym.
Czy w przypadku zakupu w ramach dotacji mebli używanych potrzebna jest wycena rzeczoznawcy na etapie złożenia biznes planu? Czy wystarczy dokumentacja zdjęciowa i faktura zakupu przez poprzednich właścicieli. Czy dokument potwierdzający opłatę PCC jest konieczny do każdego używanego środka trwałego powyżej 1000 zł, czy do łącznej kwoty wszystkich używanych środków trwałych? Czy dotyczy to samochodu również? Na jakim etapie ma być dostarczony ten dokument? Do biznes planu?Pokaż odpowiedź
Wycena rzeczoznawcy potrzebna jest na etapie rozliczenia dotacji. Na etapie składania biznes planu można dostarczyć inny dokument potwierdzający cenę używanego sprzętu. Podatek od czynności cywilno-prawnych opłacany jest zgodnie Ustawą „Ordynacją podatkowa”. W przypadku wątpliwości z tym związanych należy zwrócić się z pytaniem do odpowiedniego Urzędu Skarbowego. Zgodnie z zapisami regulaminu projektu w przypadku zakupu środków trwałych używanych, na etapie rozliczania dotacji, wydatek zostanie uznany za kwalifikowany jeśli zostaną spełnione warunki określone w regulaminie projektu §10 ust. 4 pkt b.
Wiem że nie powinno się grupować sprzętów, jednak mam dużo drobnych sprzętów takich jak: Szczotki na kiju, zmiotki i szufelki, mopy na kiju, zbieraki podłogowe do wody, miotełki do kurzu, ścierki,mopy- sucho, mopy- mokro, czy mogę to zgrupować jako narzędzia do sprzątania?Pokaż odpowiedź
Nie. Nie można grupować sprzętów. Zgodnie z wytycznymi zawartymi w biznes planie w sekcji D.1 każdy sprzęt powinien być ujęty w oddzielnej pozycji biznes planu.
Czy wg tego co napisali Państwo na stronie:"(...)Rzeczowe aktywa obrotowe Definicja: materiały nabyte w celu zużycia na własne potrzeby, wytworzone lub przetworzone przez jednostkę produkty gotowe (wyroby i usługi) zdatne do sprzedaży lub w toku produkcji, półprodukty oraz towary nabyte w celu odprzedaży w stanie nieprzetworzonym" mogę zaliczyć chemię do sprzątania jako środek obrotowy?Pokaż odpowiedź
Jeśli planuje Pani sprzedaż środków czystości (chemii) klientom to w takim przypadku można zakwalifikować to do środków obrotowych. Należy mieć jednak na uwadze, iż w trakcie kontroli dokonywanej przez Fundację ATUT (zgodnie z §15) należy przedstawić przychody osiągnięte ze sprzedaży środków obrotowych.
Czy w analizie finansowa rubryce usług ceny mam podać w Netto czy brutto.Pokaż odpowiedź
Dla przejrzystości w analizie finansowej Beneficjenci Ostateczni określają wszystkie wielkości (przychody, koszty) w kwotach brutto. Jednak w biznes planie należy jednoznacznie określić czy wnioskodawca planuje być płatnikiem podatku VAT.
W przypadku zakupu środka transportu za 22 000 tys, kosztem kwalifikowanym jest 10 000. Czy pozostałe 12 000 tys może być traktowane jako wymagany 20%-towy wkład własny.Pokaż odpowiedź
Zgodnie z regulaminem projektu (§ 10 ust 4 pkt b – zakup samochodu ) podstawą uznania wydatku za kwalifikowalny w przypadku zakupu samochodu jest jego niezbędność i celowość do prowadzenia działalności gospodarczej, przedstawienie przez uczestnika dokumentu uprawniającego do prowadzenia pojazdu. Zakup środka transportu możliwy jest do wysokości 10000 zł. Pozostała kwota zakupu może stanowić wkład własny. Przypominamy, że w żadnym punkcie regulaminu projektu nie zostało wskazane, iż obowiązkowy jest 20% wkład własny.
proszę o informacje czy przy wkładzie własnym są przyznawane dodatkowe punkty do projektu i czy istnieją przedziały finansowe, np. Przy wkładzie 5 tys. 10 pkt. Powyżej 5 tys. 15 pkt ??Pokaż odpowiedź
Nie są przyznawane dodatkowe punkty za wkład własny.
Czy do kosztów pokrywanych w ramach dotacji można zaliczyć koszty związane z przedłużeniem gwarancji na sprzęt komputerowy i urządzenia biurowe?Pokaż odpowiedź
Nie, gdyż zakup ten nie mieści w żadnej kategorii wydatków określonych w § 10 regulaminu projektu.
Czy w ramach dotacji możliwy jest zakup literatury fachowej i czy jest niezbędne podawanie konkretnych pozycji książkowych wraz z ceną jednostkową, które będą wyszczególnione w oddzielnych punktach biznesplanu, czy też wystarczy podać ogólną kwotę przeznaczoną na literaturę fachową?Pokaż odpowiedź
Nie, gdyż zakup ten nie mieści w żadnej kategorii wydatków określonych w § 10 regulaminu projektu.
W dniu 24.10.2011 na Państwa stronie internetowej została zamieszczona informacja, iż nabór wniosków w ramach konkursu "OUTplacement nie oznacza że jesteś OUT" zostanie rozpoczęty w dniu 31.10.2011 Oznacza to, iż rozpoczynacie Państwo nabór wniosków jeszcze przez zakończeniem usługi szkoleniowo-doradczej(!). Nadmieniam, iż grupa I w Olsztynie zakończy ostatecznie usługę szkoleniowo-doradczą dopiero w dniu 4 listopada 2011 r., a zatem po rozpoczęciu naboru wniosków. Ponieważ grupa nie ukończyła jeszcze ww. usługi, tym samym niewskazanym jest rozpoczynanie naboru w ramach przedmiotowego konkursu. Co do zasady bowiem usługa szkoleniowo-doradcza służyć służy m.in. właściwemu przygotowaniu biznes planu. Z tego też powodu prosimy o przesuniecie terminu naborów wniosków, tak aby każdy z uczestników projektu mógł zakończyć usługę szkoleniowo-doradczą i wykorzystać zdobytą wiedzę przy sporządzeniu dokumentów składanych w ramach tego konkursu.Pokaż odpowiedź
Ostateczny termin składania wniosków o jednorazowa dotacje inwestycyjną jest Państwu znany od pierwszego dnia szkolenia. W ogłoszeniu jest mowa o terminie składania wniosków ustalonym od 31.10.2011 do 07.11.2011 (poniedziałek do godz. 18tej). Zatem ostatni dzień składania wniosków to 07.11.2011 (po zakończeniu szkoleń i doradztwa dla wszystkich grup). Pragnę przypomnieć że zajęcia merytoryczne grupowe kończą się dla wszystkich grup najpóźniej w dniu 31.10.2011. Pozostają jedynie godziny doradztwa, na których możecie Państwo skonsultować przygotowane biznes plany. Mając doświadczenia w realizacji konkursów na dotacje inwestycyjne wszystkie wnioski składane są zawsze ostatniego dnia bez względu na czas jaki się pozostawi beneficjentom na przygotowanie biznes planu. Pragniemy przypomnieć, iż nie ma znaczenia kolejność zgłoszeń a jedynie nieprzekroczenie terminu złożenia wniosku tj. 07.11.2011 godz. 18.00.
W związku z powyższym Fundacja ATUT podtrzymuje informację zawartą w ogłoszeniu o składaniu wniosków na jednorazową dotację inwestycyjną.
W przypadku pytań i wątpliwości wynikających z interpretacji regulaminu projektu, możliwości dokonywania zakupów w ramach dotacji zachęcamy do kierowania pytań bezpośrednio do Fundacji ATUT na mail sekretariat@atut.org.pl lub b.blazewicz@atut.org.pl. Odpowiedzi zostaną niezwłocznie zamieszczone na stronie internetowej projektu www.out.atut.org.pl w zakładce pytania i odpowiedzi.
Mam pytanie, czy mogę zarejestrować działalność już teraz z terminem rozpoczęcia od 1.12.2011. Staram się o kredyt i bank wymaga wpis do ewidencji, regon i nip.Pokaż odpowiedź
Firmę można zarejestrować zaraz po zakończeniu szkoleń grupowych i indywidualnych. Zaleca się aby uczestnicy rejestrowali działalność gospodarczą po uzyskaniu informacji o wynikach oceny biznes planów (ukazaniu się listy rankingowej). Wszelkie koszty poniesione przed podpisaniem Umowy na otrzymanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej Beneficjent pomocy ponosi na własne ryzyko.
proszę o informację, czy w ramach projektu można zakupić: - dziurkacz archiwizacyjny (koszt około 400 złotych); - duży zszywacz (koszt około 100 złotych).Pokaż odpowiedź
Zgodnie z regulaminem projektu w ramach dotacji można pokryć wydatki:
1. Wartości niematerialne i prawne
Definicja: nabyte przez jednostkę, zaliczane do aktywów trwałych, prawa majątkowe nadające się do gospodarczego wykorzystania, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczone do używania na potrzeby jednostki, a w szczególności:
a) autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne, licencje, koncesje,
b) prawa do wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych oraz zdobniczych,
c) know-how.
2. Środki trwałe
Definicja: rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki. Zalicza się do nich w szczególności:
a) nieruchomości - w tym grunty, prawo użytkowania wieczystego gruntu, budowle i budynki, a także będące odrębną własnością lokale, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego oraz spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego,
b) maszyny, urządzenia, środki transportu i inne rzeczy,
c) ulepszenia w obcych środkach trwałych,
d) inwentarz żywy.
Przedmioty o niskiej jednostkowej wartości, spełniające kryteria wymagane ustawą o rachunkowości dla środków trwałych, można, ale nie trzeba zaliczyć do środków trwałych. Decyzja o zaliczeniu tych przedmiotów do środków trwałych należy do obowiązków kierownika jednostki.
3. Rzeczowe aktywa obrotowe
Definicja: materiały nabyte w celu zużycia na własne potrzeby, wytworzone lub przetworzone przez jednostkę produkty gotowe (wyroby i usługi) zdatne do sprzedaży lub w toku produkcji, półprodukty oraz towary nabyte w celu odprzedaży w stanie nieprzetworzonym,
Czy właściwym terminem zajęć z psychologiem dla grupy 1/olsztyn/SSZ/I jest 31.10.2011 r., ponieważ istnieją dwa różne zapisy ( z dn. 03.10.2011 o terminie 28.10.2011 r. i z dn.04.10.2011 r. o terminie 31.10.2011 r.).Pokaż odpowiedź
Właściwy termin spotkania z psychologiem dla grupy 1/OLSZTYN/SSZ/I to 31.10.2011 zgodnie z zamieszczonym harmonogramem w dniu 04.10.2011.
Biznes Plan, Czy zamieszczony przez na Państwa stronie druk Biznes Planu ( w dn. 17.10.2011 r.) został już zaakceptowany przez WUP?Pokaż odpowiedź
Jest to obowiązujący wzór Biznes Planu.
Data umowy, Państwo wpisali, że umowa została zawarta w dniu 11.10.2011 r.. My- uczestnicy mieliśmy podpisać ją z datą rozpoczęcia zajęć tj.12.10.2011 r., jaką datę umowy mamy wpisać w nagłówku?Pokaż odpowiedź
Umowa wchodzi w życie wraz z podpisaniem umowy przez obie strony. W związku z tym w nagłówku powinna znaleźć się data podpisania umowy przez Beneficjenta.
Umowy jaką podpisaliśmy z Państwem 12.10.2011r. W paragrafie 2 podpunkt b) istnieje zapis: szkolenie specjalistyczne indywidualne lub grupowe w wymiarze 1h/os realizowane w miesiącach kwiecień- czerwiec 2011 r. realizowane dla osób, które otworzą własną działalność gospodarczą w ramach projektu. Rozumiem, że zaistniał błąd w roku, tj. powinien być 2012 r.?! Proszę o wyjaśnienie tego podpunktu oraz informację co z tym dalej robimy ( czy rok będzie zmieniony i parafowany, czy otrzymamy poprawne umowy)?Pokaż odpowiedź
W umowie rzeczywiście wkradł się błąd powinno być wpisane „szkolenie specjalistyczne indywidualne lub grupowe w wymiarze 1h/os realizowane w miesiącach kwiecień- czerwiec 2012 r. realizowane dla osób, które otworzą własną działalność gospodarczą w ramach projektu”. Dokonamy korekty umowy.
Czy zlecenie zaprojektowania strony internetowej niezbędnej dla prowadzonej działalności/istnienia w internecie możne zaliczyć do kosztów kwalifikowanych?Pokaż odpowiedź
Zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Urzędu Pracy zawartymi w dokumentacji konkursowej środki dotacji powinny służyć pokryciu wydatków inwestycyjnych umożliwiających funkcjonowanie nowego przedsiębiorstwa, a nie stanowić pomocy operacyjnej służącej pokryciu kosztów bieżącej działalności przedsiębiorstwa (np. czynsz, reklama, promocja, ubezpieczenia).
Koszt utworzenia strony internetowej jest kosztem bieżącej działalności gospodarczej i nie może być sfinansowane z dotacji. Takie koszty można sfinansować np. w ramach wsparcie pomostowego.
1. Mam pytanie dotyczące zakupów w ramach dotacji OUT nie jesteś out. Chciałabym otworzyć multiagencję ubezpieczeniową na zasadzie franczesy z pewną firmą. Warunkiem otworzenia placówki jest kupienie baneru świetlnego, z logo tej firmy i umieszczenie jej na zewnątrz lokalu. Koszt tego baneru to około 6tyś. Jest on niezbędny do rozpoczęcia mojej współpracy, czy zatem mogę jego zakup wpisać do biznes planu i otrzymać na niego środki z dotacji?Pokaż odpowiedź
Zgodnie z regulaminem projektu „OUTplacement nie oznacza że jesteś OUT” w ramach jednorazowej dotacji inwestycyjnej możliwe jest sfinansowanie przez Beneficjenta pomocy WYDATKÓW INWESTYCYJNYCH umożliwiających funkcjonowanie (powstanie) przedsiębiorstwa w szczególności:
a) Wartości niematerialne i prawne
b) Aktywa trwałe
c) Koszty prac remontowych i budowalnych
d) Zakup środków obrotowych
Całość wydatków powinna być zgodna z celami przedsięwzięcia i niezbędna do rozpoczęcia działalności gospodarczej, pod tym też kątem wszystkie wydatki będą oceniane.
Ponadto zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Urzędu Pracy zawartymi w dokumentacji konkursowej środki dotacji powinny służyć pokryciu wydatków inwestycyjnych umożliwiających funkcjonowanie nowego przedsiębiorstwa, a nie stanowić pomocy operacyjnej służącej pokryciu kosztów bieżącej działalności przedsiębiorstwa (np. czynsz, reklama, promocja, ubezpieczenia).
Czy jeżeli każdy z dwóch kandydatów ma zamiar prowadzic jednoosbową działalnośc gospdarczą w postaci Kancelarii Adwokackiej korzystając ze wspólnego lokalu (nie w formie spółki a jedynie wspólnoty lokalowej), to czy każdy z kandydatów może oddzielnie ubiegac sie o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej i wsparcia pomostowego? Uprzejmie proszę o rozważenie dwóch wariantów: a) jeżeli lokal składa się z jednego pomieszczenia, które będą wspólnie zajmowali kandydaci b) jeżeli lokal składa się z 2 lub więcej pomieszczeń, przy czym każdy z kandydatów zajmuje oddzielne pomieszczenie, a pozostałe pomieszczenia (o ile lokal składa się z więcej niż dwóch pomieszczeń) przeznaczone są do wspólnego użytku (np. aneks kuchenny, sekretariat, toaleta itd...)Pokaż odpowiedź
Tak, warunkiem rozliczenia się ze wsparcia pomostowego jest przedstawienie dokumentów wymienionych w paragrafie 12
Czy jeżeli kandydaci mają zamiar prowadzic działalnośc gospodarczą w formie dwuosobowej spółki osobowej lub cywilnej, której przedmiotem działalności będzie świadczenie usług prawnych, to czy każdy z kandydatów może oddzielnie ubiegac sie o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej i wsparcia pomostowego?Pokaż odpowiedź
Tak, jedynym warunkiem wynikającym z regulaminu projektu jest zapis paragrafu 10 punkt 14
Czy o środki z w/w programu może ubiegac sie osoba, która uzyskała pozytywny wynik z egzaminu zawodowego (egzamin adwokacki), złożyła wniosek o wpis na listę adwokatów i oczekuje na jego dokonanie? Planowana działalnośc gospodarcza to Kancelaria Adwokacka. Procedura dokonania wpisu trwa ok. 1-2 miesiące, a zatem do chwili merytorycznego rozpoznawania wniosku (etap III) kandydat uzyska już wpis na listę adwokatów.Pokaż odpowiedź
Tak, zgodnie z regulaminem te kwestie reguluje zapis par. 7 punkt 18 podpunkt A tabela. W pani przypadku wpis jest rodzajem decyzji administracyjnej, który otrzyma pani spełniając kryteria zawarte w Art. 65 Ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze.
Czy rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem przez pracodawcę z powodu zakończenia aplikacji prawniczej przez pracownika oraz podjęcia przez pracodawcę obowiązków patrona (tzn. opiekuna) wobec nowego aplikanta stanowi w rozumieniu postanowień regulaminu projektu "OUTplacement nie oznacza, że jesteś OUT" (ścieżka SZZ) przyczyne leżącą po stronie pracodawcy/dotyczącą zakładu pracy/.Pokaż odpowiedź
Podstawą zakwalifikowania do projektu jest zapis w paragrafie 2 punkt 8 oraz złożone oświadczenia i zaświadczenia oraz inne dokumenty wymienione w paragrafie 6 punkt 5.
Firma w której pracuję ( jestem na wypowiedzeniu ) rezygnuje z działalnosci co do której prowadzenia ja mam uprawnienia ( działalnośc ta wymaga uprawnień),chciałabym przejąć istniejacą już bazę klientów oraz kupić wyposażenie biura od byłego pracodawcy czy nic nie stoi w związku z tym na przeszkodzie aby się starać o dotacje na ten cel? Gwarancją powodzenia jest baza klientów, moje doswiadczenie i dość ugruntowana w branży pozycja ( moje nazwisko).Pokaż odpowiedź
Katalog wydatków kwalifikowanych w projekcie zapisany jest w paragrafie 10 Regulaminu Projektu
Osoba, która chce założyć działalność i będzie potrzebowała zakupić samochód, to czy musi na dzień składania dokumentów rekrutacyjnych mieć uprawnienia na prawo jazdy kat. B? Czy musi je przedstawiać? Beneficjentka co dopiero zaczęła uczęszczać na kurs prawa jazdy, więc na dzień aplikowania o samochód nie posiada stosownych uprawnień, w takim razie czy ten wydatek ujmować we wniosku rekrutacyjnym?Pokaż odpowiedź
Zgodnie z § 7 pkt 18 ETAP III Regulaminu Projektu będzie oceniana zgodność wykształcenia z kierunkiem planowanej działalności gospodarczej na podstawie załączonych dokumentów. "W przypadku osób, które zamierzają otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą, wymagających posiadania odpowiednich kwalifikacji umożliwiających samodzielne prowadzenie działalności - uprawnień do wykonywania zawodu (zgodnie z prawodawstwem krajowym) ich brak powoduje odrzucenie kandydata na etapie oceny merytorycznej."
Jeśli będziemy rekrutować np. ze ścieżki samozatrudnienia to czy przewidziana jest dokładna ilość miejsc z podziałem odrębnie na mężczyzn i kobiety na te 3 podziały: tj: osoba pracująca będą na wypowiedzeniu, osoba bezrobotna zwolniona z winy pracodawcy, osoba nieaktywna zawodowo zwolniona z winy pracodawcy? Np. w podziale osoby pracujące będące na wypowiedzeniu przewidzianych jest do przyjęcia 18 osób ogólnie, a z tej całej ścieżki samozatrudnienia mamy przyjąć 19 kobiet i 26 mężczyzn to czy w tej liczbie 18 osób będzie podział dokładny ile przyjmujemy osób wg podziału na płeć, aby zrekrutować odpowiednią ilość beneficjentów?Pokaż odpowiedź
Powyższą kwestię regulują zapisy Regulaminu Projektu, tj. §7 – Zasady rekrutacji, punkt 4. Zgodnie z tymi zapisami rekrutacja odbywać się będzie do 1,5 krotności liczby posiadanych miejsc przewidzianych w projekcie, z uwzględnieniem na dwie tury projektu oraz 2 ścieżki zatrudnienia.
W związku z tym zgłoszenia będą przyjmowane na 6 list (po 3 na każdą ze ścieżek) zgodnie ze statusem na rynku pracy /patrz §7 punkt 4 tabela/. W momencie osiągnięcia limitu miejsc w danej grupie /status na rynku pracy/ rekrutacja w tej grupie zostaje zamknięta.
Jednocześnie zgodnie z zapisami szczegółowymi projektu i umowy pomiędzy Fundacją a Wojewódzkim Urzędem Pracy jesteśmy zobligowani do zrealizowania zaplanowanych wskaźników, tj. liczby osób pracujących, nieaktywnych zawodowo i bezrobotnych (spełniających warunki udziału w projekcie) z podziałem na płeć.
W związku z powyższym jeśli w wyniku przyjętych zgłoszeń np. w ścieżce samozatrudnienia okażę się, że jest zbyt mała liczba kobiet (tj. brak wystarczającej liczby kandydatów) i tym samym wskaźniki mogą nie być wykonane, zostanie przeprowadzona dodatkowa rekrutacja np. tylko daną ścieżkę z uwzględnieniem danej płci. Wynika to z zapisów Regulaminu Projektu §7 – Zasady rekrutacji, punkt 7. Jednocześnie należy mieć na uwadze zapisy punktu 6 „w przypadku wpłynięcia w terminie wskazanym w ust 4 mniejszej liczby niż 1,5 krotność, ale pozwalającej na wyłonienie grup zakwalifikowanych określonych w limicie osób zakwalifikowanych rekrutacja zostanie zamknięta”.
Czy można założyć działalność związaną z kancelaria prawną?Pokaż odpowiedź
Dozwolony jest każdy rodzaj działalności pod warunkiem spełnienia kryteriów:
- działalność nie jest wykluczona z finansowania w projekcie
- uczestnik posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej
- uczestnik kwalifikuje się do udziału w projekcie
Rozbieżność między harmonogramem a § 10 pkt 15 dotyczący terminu prowadzenia działalności gospodarczej prowadzonej przez Beneficjentów. W harmonogramie dla I tury jest zapis, że muszą prowadzić przez 18 m-cy a wg tego zapisu w Regulaminie, że 12 m-cy.Pokaż odpowiedź
Prawidłowym jest zapis z Regulaminu Projektu. Harmonogram projektu zostanie poprawiony.
Czy możliwe jest w ramach projektu otwarcie działalności w formie dwuosobowej spółki osobowej( np. partnerskiej), a jeżeli tak to czy możliwe jest to również wtedy gdy osoba, będąca wspólnikiem lub partnerem w spółce, w przeciwieństwie do wnioskodawcy nie spełnia kryterium dotyczącego zwolnienia z pracy z przyczyn niedotyczących pracownika w ciągu 6 miesięcy przed przystąpieniem do projektu?Pokaż odpowiedź
Sytuacja taka jest dopuszczalna jednak osoba zgłaszająca się do projektu powinna już na etapie rekrutacji poinformować nas o formie prawnej działalności gospodarczej.
Czy w sytuacji, kiedy jestem w okresie wypowiedzenia umowy o pracę, które nastąpiło z przyczyn dotyczących pracodawcy (likwidacja stanowiska pracy) i przyczyna ta jest wskazana w wypowiedzeniu umowy o pracę, muszę dodatkowo przedstawić (oprócz wypowiedzenia umowy o pracę) także oświadczenie pracodawcy, że przechodzi procesy adaptacyjne lub modernizacyjne lub inne równoznaczne?Pokaż odpowiedź
Jeśli przyczyna zwolnienia wskazana jest w wypowiedzeniu umowy o pracę to dokument ten jest wystarczający.
Czy formularz należy złożyć w 2 egzemplarzach?Pokaż odpowiedź
Zasady rekrutacji reguluje §7 – Regulaminu Projektu, szczegóły dotyczące ilości egzemplarzy opisane są w punkcie 8 powyższego paragrafu.
Czy każda strona formularza oraz załączników musi być parafowana, czy wystarczy, że formularz zostanie podpisany na końcu pełnym imieniem i nazwiskiem?Pokaż odpowiedź
Regulamin Projektu nie reguluje kwestii parafowania dokumentów. Zasady rekrutacji reguluje §7 – Regulaminu Projektu
Czy jeśli od grudnia 2009 roku mam zawieszoną działalność gospodarczą (na którą nie brałem nigdy żadnego dofinansowania), a od dnia zawieszenia działalności nie pracowałem, to czy kwalifikuję się jako kandydat do projektu ?Pokaż odpowiedź
W rozumieniu Ustawy o swobodzie gospodarczej jest Pan przedsiębiorcą w związku z czym nie ma możliwości skorzystania z działań proponowanych w projekcie.
Proszę o zdefiniowanie: pracodawcy przechodzącego procesy adaptacyjne i modernizacyjnePokaż odpowiedź
Z procesami adaptacyjnymi i modernizacyjnymi przedsiębiorstwo ma do czynienia np. wówczas, gdy zmienia ono swój profil działalności (np. poprzez zmianę branży, w której działa), rozpoczyna prowadzenie działalności eksportowej, zasadniczo zmienia strukturę organizacyjną, przechodzi proces prywatyzacji, dokonuje outsourcingu znaczącej części dotychczasowej działalności, czy wreszcie dokonuje zwolnień grupowych pracowników. Przedstawione przejawy procesów modernizacyjnych i adaptacyjnych należy traktować jako przykładowe – będą one każdorazowo analizowane przez członków Komisji Oceny Projektów podczas oceny złożonych wniosków o dofinansowanie.
Czy można złożyć dwa wnioski rekrutacyjne (samozatrudnienie), jeżeli posiadam dwa pomysły na działalność gospodarczą?Pokaż odpowiedź
Zgodnie z §7 ust. 10 Dokumenty rekrutacyjne złożone przed terminem rozpoczęcia rekrutacji, bądź po terminie zakończenia rekrutacji, jak również dokumenty złożone wielokrotnie nie będą podlegać rozpatrzeniu. Kandydat ma możliwość wycofania dokumentów i złożenia ich ponownie, lecz jedynie w przypadku, gdy nie upłynął termin składania dokumentów rekrutacyjnych. Dokumenty złożone po terminie nie będą zwracane Kandydatowi.
Zostałam zwolniona przez pracodawcę zgodnie z art.30 punkt1 KP2 jednak ani na moim świadectwie pracy ani na wypowiedzeniu nie mam napisanej przyczyny rozwiązania stosunku pracy. Czy to oznacza że nie kwalifikuje się do projektu? Jeżeli nie to co powinnam zrobić aby spełnić Wasze warunki?Pokaż odpowiedź
Każdy z Kandydatów do projektu musi wypełnić załącznik nr 5 - oświadczenie o przynależności do grup zwolnionych z pracy /dotyczy obu ścieżek/. Tak więc brak wyraźnego wskazania przyczyny zwolnienia nie dyskwalifikuje Kandydata. Można również zwrócić się do pracodawcy, aby wydał zaświadczenie z informacją o przyczynie rozwiązania stosunku pracy i dołączyć je do dokumentów rekrutacyjnych.
Czy osoba zameldowana w powiecie objętym programem, która z powodu braku dowodu osobistego (w trakcie wymiany) przedstawi zaświadczenie z Urzędu Gminy o zameldowaniu będzie mogła wziąć udział w projekcie?Pokaż odpowiedź
Tak, wystarczającym dokumentem potwierdzającym zameldowanie jest zaświadczenie z Urzędu Gminy.
Czy będąc na wypowiedzeniu umowy o pracę do dnia 31.08.2011 kwalifikuję się do wzięcia udziału w konkursie w pierwszej turze?Pokaż odpowiedź
Tak, wówczas składa się wniosek jako osoba pracująca będąca na wypowiedzeniu.
Czy w przypadku podjęcia pracy od 01.07.2011 roku i otrzymaniu wypowiedzenia umowy w dniu 28.07.2011 roku jest możliwość złożenia wniosku o przystąpienie do projektu? Czy musiała być to umowa na pełen etat czy wystarczy choćby jakaś część etatu?Pokaż odpowiedź
Tak, pod warunkiem, że zwolnienie nastąpiło z przyczyn zakładu pracy /proszę zapoznać się z pytaniem poniżej/.Zgodnie z założeniami projektu powinna to być umowa o pracę, nie ma znaczenia, jaki był jej wymiar.
Chciałabym się dowiedzieć, na czym polegałyby szkolenia i czy otrzymuje się z tego jakieś pieniądze?Pokaż odpowiedź
W ramach projektu oferujemy szkolenia, które pomogą uczestnikom zdobyć nowe kwalifikacje, dzięki którym znajdą oni pracę. Szkolenia w całości finansowane są z projektu, jednak uczestnik nie otrzymuje z tego tytułu żadnych świadczeń finansowych.
Czy będziecie brali pod uwagę tylko osoby bezrobotne i na wypowiedzeniu?Nadmieniam, że jestem zameldowana w Braniewie, ale mieszkam w Olsztynie i tam też pracuje.Pokaż odpowiedź
Do projektu mogą przystąpić osoby bezrobotne i nieaktywne zawodowo, które w ciągu ostatnich 6 miesięcy zostały zwolnione z pracy. Rozwiązanie stosunku pracy powinno nastąpić z przyczyn niedotyczących pracownika za wypowiedzeniem dokonanym przez pracodawcę w trybie artykułu 30 §1 punkt 1 lub 2 kodeksu pracy. Oznacza to, że w świadectwie pracy powinien być zapis dotyczący rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem dokonanym przez pracodawcę z zaznaczeniem, iż wypowiedzenie następuje z przyczyny niedotyczącej pracownika, tj. ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy albo z innych przyczyn niedotyczących pracowników, np. likwidacji stanowiska z przyczyn ekonomicznych.
Do projektu mogą również przystąpić osoby, które są na wypowiedzeniu z pracy z przyczyn pracodawcy z zaznaczeniem, iż następuje z przyczyn niedotyczących pracownika.
Do projektu w ścieżce samozatrudnienie kwalifikują się osoby posiadające stały lub czasowy meldunek na terenie jednego z powiatów: braniewski, działdowski, elbląski powiat i miasto, iławski, nowomiejski, ostródzki, bartoszycki, kętrzyński, lidzbarski, mrągowski, nidzicki, olsztyński powiat i miasto, szczycieński.
Proszę podać podstawę prawną, tzn. z jakiego artykułu winien być rozwiązany stosunek pracy aby móc skorzystać z dotacji. Pojęcie rozwiązania stosunku pracy z winy pracodawcy jest bardzo ogólny.Pokaż odpowiedź
Rozwiązanie stosunku pracy powinno nastąpić z przyczyn niedotyczących pracownika za wypowiedzeniem dokonanym przez pracodawcę w trybie artykułu 30 §1 punkt 1 lub 2 kodeksu pracy. Oznacza to, że w świadectwie pracy powinien być zapis dotyczący rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem dokonanym przez pracodawcę z zaznaczeniem, iż wypowiedzenie następuje z przyczyny niedotyczącej pracownika, tj. ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy albo z innych przyczyn niedotyczących pracowników, np. likwidacji stanowiska z przyczyn ekonomicznych.
Przykład 1: Pracownik otrzymuje wypowiedzenie w trybie art. 30 § 1 punkt 1 lub 2 kodeksu pracy, tj. rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę za porozumieniem stron. Osoba taka nie kwalifikuje się do projektu, gdyż zwolnienie co prawda nastąpiło z winy pracodawcy, jednak nie ma ono przesłanek zwolnienia z przyczyn zakładu pracy, np. likwidacja lub upadłość firmy, likwidacja stanowiska pracy.
Przykład 2: Pracownik otrzymuje wypowiedzenie w trybie art. 30 § 1 punkt 1 lub 2 kodeksu pracy, tj. rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę za porozumieniem stron. W świadectwie pracy dodatkowo widnieje informacja o zwolnieniu pracownika z przyczyn likwidacji stanowiska pracy. Osoba taka kwalifikuje się do projektu z uwagi na fakt zwolnienia jej z pracy z powodu likwidacji stanowiska pracy.
WAŻNE: w związku z tym iż pracodawcy różnie opisują fakt rozwiązania umowy o pracę i nie wszyscy zamieszczają dodatkowa informację o powodach zwolnienia, koniecznym jest dołączanie przez Uczestników kopii świadectwa pracy wraz z kopią wypowiedzenia umowy o pracę.
W przypadku, gdy pracodawca zatrudnia co najmniej 20 osób obowiązuje USTAWA z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (Dz. U. z dnia 22 maja 2003 r.). Oznacza to, że stosunek rozwiązania umowy o pracę powinien nastąpić na podstawie w/w ustawy w trybie art. 30 § 1 punkt 2 KP w związku z art. 1 ust.1 lub art 10 ust 1 Ustawy z dnia 13 marca 2003 o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (DZ.U. nr 90 poz. 844 z poźn. zm.)
Pytanie do dotacji dla osób zwolnionych z winy pracodawcy. Czy po złożeniu wniosku o dotację mogę być zatrudniona na umowę zlecenie na czas określony?Pokaż odpowiedź
Nie, do momentu podpisania deklaracji uczestnictwa czyli faktycznego przyjęcia do projektu Uczestnik nie może zmieniać statusu na rynku pracy.
Czy w Olsztynie będzie Państwa filia podczas trwania projektu, bądź podczas trwania rekrutacji?Pokaż odpowiedź
Nie przewidujemy tworzenia biura w Olsztynie. Możliwe będzie zorganizowanie szkoleń w innych miejscowościach niż Ostróda pod warunkiem zebrania co najmniej grupy 15 osobowej.
Czy dokumenty rekrutacyjne będzie można wysłać pocztą?Pokaż odpowiedź
Regulamin Projektu przewiduje możliwość dostarczenia dokumentów jedynie kurierem bądź osobiście.
Jakie dokumenty rekrutacyjne należy złożyć i skąd je pobrać?Pokaż odpowiedź
Wzory Dokumentów rekrutacyjnych będą dostępne na stronie internetowej projektu w zakładce „pliki do pobrania”.
Dokumenty te zostaną udostępnione wraz z regulaminem projektu po uzyskaniu akceptacji przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Dokumenty rekrutacyjne składają się z następujących elementów:
1) formularz kwalifikacyjny – należy wypełnić pismem czytelnym (komputerowo lub odręcznie) i przedłożyć wraz z czytelnym podpisem Kandydata;
2) oświadczenia Kandydata do Projektu:
A) ubiegającego się o udział w projekcie w ramach ścieżki samozatrudnienie (SSZ) , które dotyczy:
a) zamiaru rozpoczęcia działalności gospodarczej na terenie województwa warmińsko-mazurskiego,
b) nie pozostawania w stosunku pracy lub innym (umowa zlecenie, umowa o dzieło lub inne) z Fundacją Rozwoju Przedsiębiorczości „ATUT” lub Wykonawcą w ciągu ostatnich 2 lat,
c) nie pozostawania w związku małżeńskim lub w faktycznym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz osoby związane z tytułu przysposobienia, opieki, kurateli z Beneficjentem i/lub pracownikami Beneficjenta, Partnera lub Wykonawcy uczestniczącymi w procesie rekrutacji i oceny biznesplanów;
d) nie posiadania zarejestrowanej działalności gospodarczej przez okres co najmniej 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia dokumentów rekrutacyjnych;
e) niekaralności za przestępstwa skarbowe oraz korzystania w pełni z praw publicznych i posiadania pełnej zdolność do czynności prawnych;
f) nie pozostawania w okresie 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia dokumentów rekrutacyjnych, wspólnikiem lub komplementariuszem w spółkach osobowych, bądź członkiem spółdzielni utworzonych na podstawie prawa spółdzielczego;
g) nie otrzymania w bieżącym roku kalendarzowym oraz dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach, której wartość brutto łącznie z pomocą, o którą się ubiega, przekraczałaby równowartość w złotych kwoty 200 000 euro, a w przypadku działalności gospodarczej w sektorze transportu drogowego - równowartość w złotych kwoty 100 000 euro, obliczonych według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu udzielenia pomocy;
h) nie uczestniczenia w tym samym czasie w innym projekcie dotacyjnym w ramach Poddziałania 8.1.2 PO KL, a także nie korzystaniu równolegle z innych środków publicznych na pokrycie wydatków związanych z podjęciem oraz prowadzeniem działalności gospodarczej bądź też założeniem spółdzielni lub spółdzielni socjalnej, w tym zwłaszcza ze środków Funduszu Pracy, PFRON oraz środków oferowanych w ramach PO KL;
i) nie dokonania zmiany statusu na rynku pracy w okresie od dnia złożenia dokumentów rekrutacyjnych do dnia podpisania deklaracji przystąpienie do projektu,
j) wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji Projektu, zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
lub
B) oświadczenia Kandydata do Projektu ubiegającego się o udział w projekcie w ramach ścieżki podjęcie pracy (SPP) , które dotyczy:
a) zamiaru uczestnictwa we wsparciu oferowanym w ramach ścieżki podjęcie pracy
b) nie pozostawania w stosunku pracy lub innym (umowa zlecenie, umowa o dzieło lub inne) z Fundacją Rozwoju Przedsiębiorczości „ATUT” lub Wykonawcą w ciągu ostatnich 2 lat,
c) nie pozostawania w związku małżeńskim lub w faktycznym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz osoby związane z tytułu przysposobienia, opieki, kurateli z Beneficjentem i/lub pracownikami Beneficjenta, Partnera lub Wykonawcy uczestniczącymi w procesie rekrutacji i oceny biznesplanów;
d) nie uczestniczenia w tym samym czasie w innym projekcie dotacyjnym w ramach Poddziałania 8.1.2 PO KL, a także nie korzystaniu równolegle z innych środków publicznych na pokrycie wydatków związanych z podjęciem oraz prowadzeniem działalności gospodarczej bądź też założeniem spółdzielni lub spółdzielni socjalnej, w tym zwłaszcza ze środków Funduszu Pracy, PFRON oraz środków oferowanych w ramach PO KL;
e) nie dokonania zmiany statusu na rynku pracy w okresie od dnia złożenia dokumentów rekrutacyjnych do dnia podpisania deklaracji przystąpienie do projektu -1,
f) wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji Projektu, zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
DODATKOWO KAŻDY Z KANDYDATÓW:
3) kserokopia zaświadczenia o posiadaniu orzeczenia o stopniu niepełnosprawności - jeśli dotyczy,
4) Oświadczenie o miejscu zamieszkania (dot. SPP) lub kserokopii dokumentu potwierdzającego stałe lub czasowe miejsce zameldowania na terenie obszaru realizacji projektu, wydanego przez właściwy organ meldunkowy (dot. SSZ);
5) oświadczenia, zaświadczenia lub innego dokumentu poświadczającego przynależność kandydata do jednej z kategorii wskazanych w § 2 pkt 8 (m.in. kserokopia świadectwa pracy, kserokopia wypowiedzenia z pracy, oświadczenie od pracodawcy potwierdzające, iż pracodawca przechodzi procesy adaptacyjne lub modernizacyjne lub inne równoznaczne);
6) kserokopii dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zgodność doświadczenia lub pracy zawodowej z kierunkiem proponowanej działalności gospodarczej (dyplom, świadectwo, zaświadczenie od pracodawcy, certyfikaty, inne zaświadczenia);
7) kserokopii dowodu osobistego;
Kopie załączonych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Kandydata poprzez opatrzenie każdej strony kopii dokumentów klauzulą „Za zgodność z oryginałem", aktualną datą oraz własnoręcznym podpisem Kandydata lub opatrzone na pierwszej stronie napisem „Za zgodność z oryginałem od strony ...do strony..." z aktualną datą oraz własnoręcznym podpisem Kandydata.
Czy fakt, iż osoba bezrobotna jest absolwentem wpływa w jakikolwiek sposób na uczestnictwo w projekcie?Pokaż odpowiedź
NIE
Czy osoba w trakcie wypowiedzenia z winy pracodawcy może wziąć udział w konkursie?Pokaż odpowiedź
TAK
Jeśli zostałem zwolniony z pracy w dniu 18.02.2011 r. Czy mogę przystąpić do programu "Outplacement nie oznacza, że jesteś OUT"?Pokaż odpowiedź
Do projektu mogą przystąpić - Osoby zwolnione z pracy z przyczyn leżących po stronie pracodawcy w okresie 6 miesięcy przed dniem przystąpieniem do projektu. Przystąpienie do projektu oznacza podpisanie deklaracji uczestnictwa w projekcie i może nastąpić po zakwalifikowaniu do projektu – zakończeniu procesu rekrutacji. Do I tury kwalifikują się osoby zwolnione po dniu 28.02.2011r.
Czy o zakwalifikowaniu do II etapu rekrutacji będzie decydowała kolejność złożenia wniosków?Pokaż odpowiedź
Nabór do Projektu dokonywany będzie do 1,5 krotności osób przewidzianych do uczestnictwa, tj.
Ścieżka podjęcie pracy - 30 osób na każdą z tur w celu wyłonienia 20 osób na każdą z tur;
Ścieżka samozatrudnienie - 45 osób na każdą z tur w celu wyłonienia 30 osób na każdą z tur.
Może się więc zdarzyć tak, że w przypadku dokonania naboru do w/w limitów nabór zostanie zamknięty.
Kiedy na Państwa stronie internetowej zostanie zamieszczony Regulamin Projektu?Pokaż odpowiedź
Regulamin Projektu zamieścimy na stronie internetowej najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem naboru. Obecnie regulamin jest w akceptacji w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Jeśli z jakichś powodów nie uda się go zamieścić w planowanym terminie rekrutacja zostanie przesunięta na termin późniejszy, a uczestnicy poinformowani przez stronę projektu, w dziale "aktualności"
Czy osoba która została poinformowana o wypowiedzeniu umowy o pracę, oficjalnie w dniu 01.08.2011 z tygodniowym wypowiedzeniem przypadającym na dzień 08.08.2011, będzie mogła złożyć wniosek o wsparcie Typu 2 "ścieżka podjęcie samozatrudnienia", jeżeli tak, to czy wniosek będzie mogła złożyć na początku rekrutacji, czy będzie to możliwe tylko po terminie wypowiedzenia umowy o pracę czyli po 08.08.2011r?Pokaż odpowiedź
Osoba kwalifikuje się do składania dokumentów w I turze o ile doręczono jej wypowiedzenie, a nie tylko poinformowano. Do drugiej tury kwalifikują się osoby będące w trakcie wypowiedzenia lub zwolnione z pracy z przyczyn pracodawcy po dniu 28.08.2012r.
Czy data 01.08.2011r. jest datą ostateczną złożenia wniosku, czy ten termin może ulec zmianie?Pokaż odpowiedź
Termin 01.08.2011 jest dniem rozpoczęcia naboru do projektu, który zgodnie z założeniami potrwa do 12.08.2011. Termin może ulec zmianie jedynie w przypadku niezaakceptowania Regulaminu przez Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie. O tym fakcie poinformujemy Uczestników przez stronę internetową projektu, w zakładce "aktualności".
Czy na dzień złożenia wniosku w dniu 01.08.2011r. muszę być na wypowiedzeniu umowy o pracę czy dopiero po zakwalifikowaniu mojego biznesplanu. Drugie pytanie czy ja sama mogę wypowiedzieć umowę o pracę, aby skorzystać z dotacji.Pokaż odpowiedź
Na dzień składania dokumentów rekrutacyjnych Uczestnik powinien być na wypowiedzeniu z przyczyn pracodawcy lub już na zwolnieniu również z przyczyn pracodawcy. W drugim przypadku zwolnienie powinno nastąpić po dniu 28.02.2011r dla I tury lub po dniu 28.08.2011r dla II tury. Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika nie jest traktowane, jako zwolnienie z przyczyn pracodawcy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego